Alla inlägg under december 2009

Av Emeli - 31 december 2009 15:33

  har gräjsat och donat! det är någolunda rent, maten är under kontroll, bordet är dukat, allt är inhandlat till ikväll och imorn (en rutinerad festare vet hur viktigt det är med rätt bakfyllemat!  )

ALLT ÄR KLART!! typ....  

ska fixa till mig själv bara.... ser ut som en död fisk som katten ätit och spytt upp igen!!  

men lite smink så är det fixat!   


lite synd att det inte ska bli något fyrverkeri nere vid sjön i år... men nått lär vi väl se nånstans!!


  SKÅL MIN ÄLSKADE VÄNNER!! OCH...       

TA HAND OM VARANDRA!!!

Av Emeli - 28 december 2009 15:21

nu är julen över... nu väntar jag in nyår och kalas, sen är det bara att hoppa på nästa påhitt!!  

Julen var mysig och härlig och jag/vi fick fina klappar! tack för det fina vin-stället moster och hans, blev perfekt uppe på bokhyllan! och de söta tomtarna jag fick av vera, claes och pojkarnabus pryder mitt köks-fönster! sen fick jag äntligen ett kort på Alfons så nu står han bland alla barn inne i sovrummet! Av Björn, Lii och Julia fick jag en skit snygg smyckes-docka i ROSA så klart!  Tack allihopa!


en undran...Vem fan ringer mitt i Kalle Anka???       iNTE OKAY!! ;-)

 

ska sen bara jag hinner lägga in lite bilder på Lilla-julafton när Wilma fick sin efterlängtade stubbe!!!    så härlig unge!!

 

nu lite smink,  få se om mina favvorit killar TB och Johan kommer hit och hämtar upp mig så ska vi åka till falun och shoppa lite! Johan har gett oss en upplevelse i julklapp... hahaha vi ska få åka till falun och han bjussar på fika!! bästa klappen!!    

  


 

 

Av Emeli - 24 december 2009 09:19

  

Julafton! =) ska hem till Tb's pappa på julfrukost, sen drar vi till min pappa på jul-lunch och kollar på kalle och hoppas på att en tomte kommer sen åker vi till underbara moster och hans!!!   

 imorn blir det troligen ett parti TP!!! faaaan va skoj!! vi är så jääävla beresta!!  



     

Av Emeli - 17 december 2009 10:13

  

Den är ju så jävla bra!!!! älskar den!! så många sorgsna och lyckliga tårar!!  



hade kunnat fått jobba extra imorn, men det avstyrde jag snabbt! ska ju upp till hyresvärdarna på "möte"!  

 Stefan: mycket viktigt möte fredag kl 19! väldigt viktigt!!  

ska bli riktigt trevligt!!

vill ni se protokollet sen???  


idag ska jag träna på crosstrainern, små plocka lite, sätt upp ett "skynke" (stavning) på trappen så det inte snöar in på trappen!! kommer inte bli så snyggt, men vi slipper snön iaf!! ska hänge upp lite julgrans-kulor i granen ute!

sen borde jag kanske slänga i lite färg i håret.... men jag vet inte om jag orkar... återstår att se!!?!?!?


igår mådde jag urk  det började när jag kom till jobbet.. men jag jobbade klart,  åkte hem och jag trodde jag skulle få magsjuka under natten, men det fick jag inte som tur var!! jag är ju ledig! jag vet inte vad det var..... helknepigt! nu är det iaf veck och jag mår toppen!!!


borlänge med darling i eftermiddag bara han kommit hem från jobbet!! ska handla två klappar till (några små saker bara) sen är jag helt klar!! så jävla skönt!! ska bli lite mysigt och gå och driva runt lite!   


de sista sakerna till festen beställde jag igår!!! lovly lovly!!


Du ska inte bry dig i vad andra tycker och säger. Det viktiga är väl att DU vet att du är lycklig!?

Om du tar illa upp måste det betyda att du tvivlar på dig själv och ditt omdömme!

 /// citat taget ur livet



sätt igång!  

Av Emeli - 10 december 2009 19:35

Så nu har jag ordnat och donat! så vackert så!! nu är det bara tvätten kvar.....  


men det går ju ganska fort bara man väl börjar! skönt at ha en maskin som gör det! tänk om jag hade fått lov att tvätta för hand!!?  


tog en lite promenad i rask takt fram och tillbaka till affärn! det var skönt!

ska titta på film, få se när jag lär åka och hämta älsklingen i stan?! han är på poker och förhoppningsvis vinner!!  


imorn ska jag upp på spinning 06.45, ska åka kl 06.00

det bästa med hela passet är när man äntligen får kliva av cyckeln!!  

     a nästan så ser jag ut...  

Av Emeli - 10 december 2009 10:11

nu har jag fått de saker jag väntat på, bara en kvar!!!=) hoppas den kommer innan julafton nu då!!!! det är pappas klapp!! det ska bli så roligt att se resultatet!
å här går jag runt och tror att jag är klar med julklapparna.... men jag har ju för fan TB kvar!!!!!!!!!!!!!!!! hahaha vilken dålig flickvän jag är!       

har en på G kanske... men jag vet inte om jag får tag på den?? ska skicka ett SOS mess till johan och höra om han vet nått TB skulle vilja ha!! har idé torka!!


sen tillkom en klapp igår, jag ska köpa något annat till min Duva! det var som jag misstänkte, hon hade redan en kanske tillåmed två!!!

aja det fixar jag nästa vecka när jag är ledig!!! men vad!?!?!?!?

  

jag önskar mig ett nytt schema i julklapp iaf!!! NÄR ska de ta tag i detta?   


å i vanlig ordning jobbar jag annandag jul så det blir lungt på juldagen precis som vanligt ! allt är precis i sin ordning! varför ska jag roa mig för??? hahahaha lite bitter... 

jag har en sak att säga om att jobba kväll och helg typ jämt...     

  


Mini Jul---> hemma hos farmor och farfar med kusinerna å faster

Lilla Julafton----> med min Wilma och mina Johannor och alla andra som är där!

Jul----> igen aning än... Bjuden tilll Moster och Leif å Anita!

Juldagen---> troligen hemma hos Jenny å pojkarna!

Annadag Jul----> Ludvika Simhall  

Nyår----> hemma hos oss med Duvan och Chrippe å 80 triss-lotter    och alla andra som vill komma!

Fest----> i lilla byn grangärde med härligt folk och mina älskade vänner!


ååå vad mycket roligt jag har framför mig!!!!! Me like!!!

jag måste hinna baka någon dag... annars blir ni utan kakor på kalaset!! MOHAHAHAHA!!


känner julen i hela kroppen! men vart är snön??? på ett sätt är det skönt att det inte är snö, för då slipper jag hålla på å kara av den där jävla snön på bilen varenda dag!!! mycket jobbigt!! gå upp en halvtimme tidigare för att se till att komma till jobbet i tid! nä fy fan!!=) det kan komma nån centimeter, bara så det blir lite vitt!!


På med Jul-skivan and go crazy!   

    

Av Emeli - 8 december 2009 08:52

    


då var det tisdag igen! å igen å igen å igen!  


jag tror jag är klar med alla julklappar! har vissa som jag väntar på att de ska dyka upp i lådan eller på ICA lr Torgboden!!!

å idag kommer det lite saker till festen!! iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii vad roligt!!!!


nu måste jag göra mig klar! skönt med lite sovmorgon! 10-21.30 istället för 8-21.30 me like.....


musik som gör mitt liv lite lättare!

Sexy bitch - david guetta -----> Party Party!! så jävla bra!!! i med lurarna och upp med ljudet sen är det bara att städa bort hela dagen på jobbet!!!  



Av Emeli - 2 december 2009 10:48

idag känns allt så mycket bättre! att bara få vara hemma en stund är så skönt! hatar när jag bara hinner hem, sova, upp, iväg, jobba, hem, sova, upp, iväg, hem, iväg, hem, sova, upp, iväg, jobba, hem, sova, iväg!! you get the picture!! att bara hinna sova hemma är ganska frustrerande i längden! hemmet står liksom still och inget händer! allra helst när jag hemskt gärna VILL gör en massa saker och inte hinner! det är en hel hög med männsikor som jag vet har julstökat, bakat och massa skoj! men INTE JAG!!

 MEN jag ska nog ta med i analysen att dessa människor antingen jobbar halvtid, är  mamma-lediga, jobbar inte alls, är vikare, pluggar,är sjukskrivan, pensionärer eller går på något uppåtchack som jag inte fått tag på!!  


idag är iaf en underbara dag!

jag har sovit tills jag vaknat! 06.04 för den som undrar! VARFÖR KAN JAG INTE SOVA!?? dagen blir ju så jävla låååååååång!!!

har diskuterat min fest med kicki och kommit fram till att jag beställer de saker som fattas nästa vecka! skönt att ha någon vettig att bolla med!! är klar med inbjudningskorten, har skrivit namnen på alla kuvär, nu är det bara adressen kvar och frimärken på en del! jag får göra allt som går att spara in.... detta är en dyyyyr historia redan NU å mer kommer det bli!!!  

MEN VA FAN JAG LEVER BARA EN GÅNG!!

  

SKA BLI SÅ ROLIGT!    


Å GISSA OM JAG ÄLSKAR DE NYA SMILYS-ARNA!?!?!?!?!   


    


Ovido - Quiz & Flashcards