Alla inlägg under januari 2010

Av Emeli - 29 januari 2010 15:51

nu har jag varit så duktig och betalt in alla mina räkningar (alla 2  ) och fört över pengar till älskling!!

håller på och packar det sista nu! vi ska åka om ca en timme till borlänge sen vidare med älskade SJ till arlanda.... få se om vi lyckas komma fram idag??

men vi ska iaf inte med flyget förän imorn!  


haft en väldig skön förmiddag med spinning, djup-dykning/simning och pilates!! har väl träningsvärk som satan imorn när jag ska sitta på ett plan och trängas i över ca 2 timmar!!    


ha det gott här hemma!!!  

London inom sikte!  

  


Av Emeli - 28 januari 2010 13:53

efter frisör-besöket tappade jag all energi... har inte fått något gjort... skulle ju packa väskan och röja lite , men NEJ så blev det icke! såg iaf en bra film på tv, men nu måste jag göra ett ryck!! ska laga lite mat, för kicki kommer snart hit och äter, sen drar vi iväg till falun.

varför blir jag helt apatisk ibland och orkar inget? å har det väl börjat är det bra motigt att ta sig därifrån... Men nu rycker jag mig själv i kragen och ställer mig vid spisen!! en sak i taget!! jag hinner nog med allt som ska hinnas iaf!! å glömmer jag något eller inte hinner så kan ju inte det vara hela världen!!

     

Av Emeli - 28 januari 2010 09:28

Klickar runt på internet och lyssnar på Thåström


Alla vill till himlen

Kan du inte byta ut ditt namn så byt planet
Du kan bli en stjärna som dom aldrig kan ta ner
Tänk att hänga högst där uppe o titta ner på folk o le

Jag vill du vill

En lycklig mänska vet aldrig om på vem han slår
Han vet att spegeln är den bästa vän han nånsin får
Han tittar en gång till o John Wayne har blivit två

Jag vill du vill

Alla vill till himlen och
Åka limousine förståss
Alla vill till himlen, till himlen

Jesus gick på vattnet det är nåt visst med den iden
Med två tomma händer byggde han sin månraket
En enkel man som du o jag fast med något bättre manér

Jag vill du vill

Alla vill till himlen och
Åka limousine förståss
Alla vill till himlen, till himlen

Du köper din väg till himlen
Du betalar kontant i himlen
Du köper din väg till himlen

Kan du inte byta ut ditt liv så byt kanal
Lyckan bytes ut lika lätt som ideal

Alla vill till himlen och
Åka limousine förståss
Alla vill till himlen, till himlen


 

Har kollat på VAKNA! å nu sitter jag och väntar på att få åka iväg och toppa håret!

så förbannat slitet! blir billigt denna gång... jag är ju så jävla ekonimisk!   färgat håret

har jag gjort själv, och så klipper jag mig i nyhammar så jag slipper åka så

långt och hon är billig, sen ska jag sluta köpa dyra shampoo och balsam,

va fan 800 spänn kan man väl göra något roligare för än spola ner i ett avlopp!!! skärpning!

sen blir det hem och börja packa väskan, imorn är det fullt upp hela dan typ!

Ikväll ska jag och kicki till falun på make-up store på smink-kurs! ska bli roligt

och se hur mycket man glömt av från förra gången!  och så fick jag ju massa

presentkort på make-up store i present

så ikväll kan jag shoppa loss!  

 

imorn ska jag på spinning, sen ska jag och dyka några ggr i simhallen  , sen iväg

och billighets-handla och så ska jag på pilates 60+ hahahaha jag och alla tanter!!  

 

imorn åker vi till arlanda!!!

 

 

Av Emeli - 27 januari 2010 10:25

jag skulle vakna mitt i natten
och gå upp och ta en långpromenad
jag skulle låta blicken möta andra ögon
i en främmande stad
jag skulle inte ha så bråttom
med att träffa nån ny
jag har rätt mycket med mig själv
precis som du
jag skulle andas i det tomrum som blev över
om du lämnade mig nu

jag skulle sitta på ett tåg mot Paris
och låta Stockholm va
jag skulle få den tiden över för mig själv
som jag sagt att jag vill ha
jag skulle unna mig att drömma
hundra mil genom Europa
om en främling
lika tillitsfull som du
jag skulle pröva mina läppar mot nån annan
om du lämnade mig nu

jag skulle kunna leva utan den där blicken
som får mig ur balans
jag skulle sakna den där stunden som vi har
när vi till slut har blivit sams
jag kanske skulle söka upp
kontakter som jag tappat
som jag varit med
förut nånstans
jag antar det finns nån du skulle ringa
om jag inte fanns

jag kanske skulle leta upp nån yngre
som en fjäder i hatten
det skulle bli för tomt om ingen fanns där
som värmde mig i natten
men jag skulle aldrig ha tålamod nog
att bli förstådd
ingen känner mig
så väl som du
jag skulle fastna i min ensamhet igen
om du lämnade mig nu

 

// Lars Winnerbäck och  Miss Li

  

Av Emeli - 27 januari 2010 09:43

idag ska jag steka pannkaka på 10 st ägg, sen ska de fryas in! (de blir dåliga den 2 feb... eller nått!) oj vad jag är ekonomisk! är jätte duktig och har skrivit upp allt jag/vi handlat sen den 16 januari!! har sten koll på ekonomin  

  


detta har TB lyckats med!! DUKTIGT!!  

   

det är en tupperware som vi har haft mjöl i.... han råkade ställa den på fel platta!! (inga saker på spisen som inte hör hemma där)  hahaha aja tur att inte kåken brann upp!!

så nu får jag krångla med mjölförpackningarna och sulla mjöl i hela kåken istället!  

Av Emeli - 27 januari 2010 09:13

igår när jag kom hem från jobbet (mördartisdan/självmordstisdan) var jag väldigt trött, men jag bestämde mig för att läsa lite på aftonbladet på mobilen i sängen och då dök den här bilden upp.... HAHAHA jag skrattade så jag trodde jag skulle dö!! det är en fisk!!!  


    

”blobfish”

det är så skönt och skratta!!<3

Av Emeli - 26 januari 2010 09:08

idag är det en sån där dag då när jag är lite less på massa saker....  drygt! jag får god lust att säga upp mig och gör något helt annat! eller kanske vara simfröken men typ starta eget(?) eller jobba i ett annat land!! bara gör något liiite annorlunda än vara på badet i gränges! är SÅ uttråkad!!! samtidigt så tvivlar jag på mig själv.... lite klyven mäniska idag då!=)

"-jag gör hellre ingenting än något jag inte gillar!"// typ citat från "what happens in vegas"  

  men snart åker vi iväg! ska bli skönt och få göra något jag verkligen älskar!! RESA!!   sen får jag göra ett tappert försök och ta tag i allt... igen...

Av Emeli - 23 januari 2010 09:37

   ................................

Ovido - Quiz & Flashcards