Alla inlägg under mars 2011

Av Emeli - 30 mars 2011 21:00

oj vilken dag..

först försov jag mig...

men hann till spinningen 06.30 kul som fan var det idag!!  


sen hem till kicki och hjälpa henne att flytta, städa, städa städa och bära, bära bära så mycket som möjligt innan jag började 14.30


sen akut uttryckning till syster jenny och ta hand om lille Linus! han fick följa med moster till jobbet och hänga med mig och marianne tills TB slutade!!

jobbade till 20.30

är alldeles slut i kroppen och knoppen!!  

men det gick ju bra allting!!! 


imorn är det jobb 8-15.30 ska på banken efter jobbet och efter det ska jag hem och fortsätta hjälpa kicki!!

SÅÅÅÅ fint det blivit i hennes lägenhet nu när den är omgjord!!!  


soft en stund sen blir det sängen!!


Av Emeli - 29 mars 2011 12:20

Glufsar i mig några pannkakor innan jag drar till jobbet!

MUMS!!


Har pratat med Duvan om våran äventyrs-resa som va ska göra i maj!! hoppas hoppas hoppas hoppas den blir av!!     


imorn ska jag kanske hjälp kicki och flytta innan jobbet, beror på om hon får komma in i lägenheten!?


I september...?  

   

Av Emeli - 26 mars 2011 14:03

Medans jag väntar på att nagelacket torkar så bloggar jag lite!!  


Jag och TB har städat, men ändå ser det ut som familjen Tajkon!!    

Har rivit ner gardinerna och ska väl sätt upp nya bara insprationen faller på!

Varit ut i bilen och snabb städat den oxå! Lyckats organisera lite mer papper till företaget och organiserat om i makeup-väskan! SÅÅÅÅ skönt och få saker gjorda nu när jag har tid!!!

Det där jobbet tar så mycket fritid!    


Känner mig lycklig!! Hemligheter på G! me like! ska iväg och tjuvkika lite idag!

ikväll ska jag iväg på sminkjobb! sen ska jag och älskling ut och äta!! ska bli så mysigt!  

Nu är det nog torrt!

Fixa håret nästa!


Av Emeli - 22 mars 2011 05:58

Tack faster för den briljanta idén!!  

Köpte massa vakuumpåsar igår, hela vardagsrumsgolvet är fullt av vakuumpåsar och täcken,kuddar å filtar! tror jag kommer få plats med allt i 1 skåp istället för 3!!!!  


Ska rensa bland dukar och gardiner medan jag tittar VAKNA!

Byta gardiner borde jag gjort oxå.... få vad jag hinner innan jobbet!?


imorn är det spinning 06.30 å efter det ska jag hem till syster jenny och träffa barnen och umgås lite!!  

frukost --> yoghurt, blåbär och jordgubbar!!! GOTT


Av Emeli - 18 mars 2011 06:29

pip pip pip kvitter kvitter

har en fågel här utanför som låter så himla roligt varje morgon!    den låter och påminner om våren! Idag snöar det, men den låter ändå!! Det är mysigt!


Igår efter jobbet var jag och sålde fler Epicare!   snart måste jag beställa fler!

Sen var jag och min älskling på gym, SÅÅÅ skönt att vara igång!!

Mina ben har lite träningsvärk idag.............  


Idag är det kort dag på jobbet, NIIIIICE!!!

Ska åka upp till stugan och bo där i helgen!! tråkigt att jag jobbar imorn, men det går fort! ska bli så mysigt och sitta framför brasan!  

  



Av Emeli - 16 mars 2011 08:50

Underbar morgon!



Det var länge sen jag kände mig så avslappnad men ändå pigg! vad har hänt?  

Kan det bero på en hel natt sömn utan att vakna med smärta? så skööönt att fått sovit en hel natt utan att vakna av att ryggen värker tidigt på morgonen och det enda som hjälper är att gå upp..

har tagit en lååång frukost och myst först med min Tb innan han drog till jobbet, sen myst själv i soffan och bara njutit av morgonen!

Dags att ta tag i dagen och i livet!


Av Emeli - 10 mars 2011 07:16

om en kvart ska jag åka till jobbet, 8-15.30

efter jobbet ska jag och TB träna, sen åker vi och hälsar på Johanna, Rikard, Wilmis   och Alice  


Det börjar dra ihop sig... snart är det lördag!! Då ska jag och Majken till sporthallen och prata smink...eller jag ska prata och hon ska njuta!!  

ska bli roligt!!


Stenbocken

22/12-20/1

Torsdagen blir lugn och skön. I alla fall så länge andra lämnar dig ifred. Du tål inte dumma förslag.



Av Emeli - 9 mars 2011 07:41

SÅ himla roligt!!


ÅTERFÖRSÄLJARE
Hälsa för Alla, Pub Hötorget, Stockholm
Hälsa för Alla, Globen Shopping, Stockholm
Hälsa för Alla, Högdalen Centrum, Bandhagen
Hälsa för Alla, Huddinge Centrum, Huddinge
Hälsa för Alla, Stinsen, Sollentuna
Hälsa för Alla, Skärholmen Centrum, Skärholmen
Hälsa för Alla, Haninge Centrum, Haningen
Nature, Drottninggatan 86, Stockholm
Plusvardag, Vällingby Centrum, Vällingby
Plusvardag, Väsby Centrum, Upplands Väsby,
Plusvardag, Hållnäsgatan 8, Librobäck, Uppsala
Eco-Sense Salong Regeringsgatan 47, Stockholm
Hudvårdskliniken, Sysslomansgatan 16, Uppsala
Verdevita, Havrevägen 8, Nacka
Life Hälsoboden, Hästmöllegränden 1, Helsingborg
Salong Hår & Skönhet, Kungstorget 6, Helsingborg
Visage, Kullagatan 6, Helsingborg
Beauty Box, ‪ Mobilia, Malmö‬‎
Parfymeri Regina-Parelle, Burlöv Center, Arlöv
Life Hälsobutik, Stortorget 12 Ystad
Friskvårdare Ewa Furhoff, (Friskis & Svettis) Skövde
Hud Nu, Storgatan 83, Umeå
Sunboutique, Lasarettsgatan 30, Gällivare
MakeUp Palace, Gamlavägen 49 c, Grangärde  

 

igår sålde jag min första Epicare och jag hoppas hon blev riktigt nöjd med sitt köp!!  

 

 

igår när jag var på jobbet så satt jag och förklarade in i minsta detalj hur man gör torsk och äggsås med potatis! vi har en ny kollega som är instegsarbetare. Han heter Bacir (min egen stavning) och kommer på somalia, han är jättetrevlig och vill verkligen lära sig svenska och förstå samhället. Vi fick en hel del härliga skratt när vi försökte förklara olika saker för varandra, guuu så tokigt det kan bli!!   

han berättade att han ätit fisk, men det visade sig att det inte var fisk utan räkor!! hihi tack penna, papper och google!!

å han ville gärna äta fisk så då fick det bli torsk och äggsås, hoppas han lyckas!!

ska bli intressant och vet hur det blir!! 

idag är det jobb 12.00-20.30

ska bråka lite med kopieringsmaskinen här hemma, sen ska försöka fixa iordning lite mat till imorn och idag!


Ovido - Quiz & Flashcards