Alla inlägg under juni 2009

Av Emeli - 22 juni 2009 05:37

hej å hå! nu var det ett bra tag sen!! jag min stackare har legat i falun å fått halsmandlarna kastrerade!!=) var kanske inte det roligaste jag gjort, men nu är det gjort å nu vet man att man inte behöver göra det nå mer! sen helt ärligt har jag inte ens försökt att orka sitta vid datorn!

nu ska jag snart till jobbet! sen få se om jag hinner skriva och lägga till lite fler bilder! Här kommer iaf bilder sen vi var barnvakt åt busungarna! hälsade på morfar och mostrarna i mockfjärd på mockfjärdsdan alias nationaldagen!=-P

Av Emeli - 4 juni 2009 15:42

positvit positivt! var nyss till nyhammars bibliotek för att rösta och damen som hjälpte mig sa: - Men va roligt, du är nog den yngsta som röstat här, SÅ roligt att se ett piggt, glatt ansikte!! medelåldern ligger på ca 70 och uppåt! den yngsta innan dig var ca 40!! å vad roligt att du gör din plikt!!


hahaha hon var jättetrevlig och helt plötsligt kändes min röst ännu lite viktigare!!=)


OCH pigg och glad såg jag ut å!! =) jag som suttit i stortsett hela dan framför datorn å slöat (man blir ju inge, trött, blek å dassig framför datorn?? JO) och åkte dit osminkad och sliten!!=) aja pigg och glad! man tackar!! så nu fick jag lite energi, dax att röjja upp i hemmet och laga någon god mat, sen blir det promenad i minst 40 minuter!!


imorn ska jag hem till vera och ta hand om skitungarna wille och chrisse! Vera å Claes ska till stockholm på Bruce Springsteen!! troligen kommer de hem på söndag, men det kunde bli lördag! aja det är vilket som!! det kommer bli jobbigt, men samtidigt roligt!!

Av Emeli - 4 juni 2009 10:48

Låg på soffan i morse och kollade/Lyssnade på VAKNA! samtidigt som jag läste aftonbladet på mobilen!! först blev jag upprörd över att VAKNA! har sin sista tv sändning imorn! tråkigt! få se till och fixa så jag kan lyssna på datorn och mobilen! (har krånglat lite dådå) kommer bli tomt utan Jakob, Paul och Josefin!!


MEN det som jag verkligen blev upprörd över är att jag läste om en kvinna i Hedemora som ska utvisas! och flera artiklar om våldtäkter!! fy fan!!


Judith och hennes 15-åriga dotter bands fast och våldtogs av maskerade soldater.

Övergreppen pågick mitt framför ögonen på resten av familjen.

– Det är något som är i mitt ansikte hela tiden, varje minut, säger fembarnsmamman från Burundi.

Nu ska hon utvisas.


www.aftonbladet.se/wendwla/aticle5263849.ab


För bara fyra veckor sedan födde Luola sin dotter.

Hon borde stråla av moderskärlek – inte skaka av gråt.

Inte lätt när barnet är resultatet av ständiga våldtäkter.


www.aftonbladet.se/wendela/article5029819.ab


 Soldaterna beordras våldta kvinnor som en del i krigsföringen


FLERA KONFLIKTER MED VÅLDTÄKTER

Asien Japanska soldater våldtog systematiskt kvinnor under andra världskriget. Japanerna tvångsrekryterade tusentals sydkoreanska kvinnor som så kallade trösterskor.

Bosnien Under kriget i Bosnien 1992–95 samlade bosnienserberna ihop muslimska kvinnor i särskilda läger där de våldtogs tills de blev gravida och tvingade att föda förövarnas barn.

Rwanda Under folkmordet i Rwanda 1994 beordrade Hutu-ledarna sina trupper att våldta tutsikvinnor som en del av krigföringen.

Kongo Kinshasa Båda sidor i konflikten i östra Kongo våldtar systematiskt kvinnor ur civilbefolkningen. Ofta inför deras män.


 Mammor är särskilt utsatta i krig och konflikter. Varje dag våldtas, stympas och dödas kvinnor i konfliktområden.


  Under hela maj driver Röda Korset kampanjen Rädda mammorna. Pengarna som samlas in ska ge de utsatta kvinnorna vård och hjälp i sina hemländer, men går också till Röda Korsets behandlingscenter i Sverige.


SÅ KAN DU HJÄLPA!!

Har läst och läst! så nu är jag så jävla förbannad så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!! har skickat ett sms med MAMMA till 72900 kostar 50 kr!


 

sen gick jag in på www.raddamammorna.se och läste ännu mer! där kan du måla världen!! så det gjorde jag naturligtvis!

 välj mellan 25kr 50 kr 100 kr 500 kr eller eget belopp!!



Av Emeli - 3 juni 2009 06:59

självklart!!


Den som inte röstar har ingen rätt att sitta och gnälla sen när det är klart! men den som röstar har all rätt att sitta och gnälla! så därför tänker jag rösta så jag får sitta gnälla sen!!!=)


ALLA HAR VÄL KLART FÖR SIG ATT MAN INTE BEHÖVER KUNNA NÅTT OM POLITIK OCH ATT MAN INTE BEHÖVER RÖSTA PÅ EN PERSON!!?!?!?!?!?!?!?!?

MAN KAN RÖSTA  PÅ RÖTT ELLER BLÅTT BARA!!!! SÅ GÅ OCH RÖSTA!!!!

sista dagen är 7 juni!!  söndag alltså!!! seså iväg nu!!=)

Av Emeli - 2 juni 2009 00:42

Emeli har lagt nivån! "jag tänker inte sitta och le mot nån som är ett lass skit!! jag tänker inte sopa nått under mattan och låta tiden lös problemen som jag alltid gjort! nej du! kalla mig kall, bitter och otrevlig, men det skiter jag blanka fan i!!! jag har inget medlidande! det är inte jag som skitit i det blå skåpet!!!"


FAAAAAAAAAAAAAN ALLT JAG SKREV FÖRSVANN!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HELVETE! hade typ gjort världens längsta inlägg och så kom det inte med!FAAAAAAAAAAAAANNNNNNN


har vart i mockfjärd och haft en trevlig fika med Pappa och TB! enda problemet var att Inger sprang mellan benen på oss och försökte vara så jävla trevlig!! men hon behöver inte lägga på sitt smöriga flin åt mig! jag köper inte det och jag kommer inte köpa det heller! vi har fortfarande saker otalt med varandra och denna gång kommer jag inte låta tiden få sopa det under mattan! det har jag gjort förr och det blir inge bättre! jag har ingen medkänsla för den människan! jag tänker inte titta på, prata med eller svar på tilltal från henne! inte färens vi har pratat! och det betyder att man inte springer och låser in sig i badrummet för att man är lite trött och inte mått nå bra! vem fan har inte mått dåligt!?? vem är det som sprungit hos teraputer i tid och otid?, vem har haft gråtattacker så det svartnat för ögonen??  jag är inte glada,trevliga emeli som bara ler nå mer! hon har inte kunnat acceptera mig! och jag hade väl kunnat acceptera henne, för jag ville ha en mamma och jag gillade Inger i början, men jag ångrar mig djupt att jag känt så! hon var vuxen jag var barn. hon vär vuxen och jag är fortfarande barn, ett barn som blivit äldre. hon är vuxen och jag kommer inte leva mitt vuxna liv som henne! hon har lärt mig en sak: Jag kommer aldrig aldrig bli som henne! jag ska aldrig behandla min barn, barnbarn och med människor som hon!!

Jag har min älskade TB, underbara vänner, syster vera som hjälpt mig så otroligt mycket och jenny som jag vet att alltid finns där, natta och vick som så småningom (förhoppningsvis) vill hänga med sina stora systrar och snacka skit!=) Min moster och Hans som alltid ställer upp och jag är alltid välkommen! min pappa som jag blir lite besviken på ibland, men jag vet att han älskar mig och vill mitt bästa och alla andras bästa! han vill bara ha frid och fröjd och lugn och ro! att vi alla ska kunna umgås som en lite trasig å lite naggad i kanten, men lycklig familj!

tänk så skönt!

- men du din kärringjävel har inte så mycket kvar du! där kan du sitta och ruttna tillsammans med din stryktvätt!!


Av Emeli - 1 juni 2009 06:31

http://www.babsan.se/index1.html


 bra humör-låt och massa mer skoj!!!=)

Ovido - Quiz & Flashcards