Direktlänk till inlägg 4 juni 2009

Jag blir så upprörd!!!

Av Emeli - 4 juni 2009 10:48

Låg på soffan i morse och kollade/Lyssnade på VAKNA! samtidigt som jag läste aftonbladet på mobilen!! först blev jag upprörd över att VAKNA! har sin sista tv sändning imorn! tråkigt! få se till och fixa så jag kan lyssna på datorn och mobilen! (har krånglat lite dådå) kommer bli tomt utan Jakob, Paul och Josefin!!


MEN det som jag verkligen blev upprörd över är att jag läste om en kvinna i Hedemora som ska utvisas! och flera artiklar om våldtäkter!! fy fan!!


Judith och hennes 15-åriga dotter bands fast och våldtogs av maskerade soldater.

Övergreppen pågick mitt framför ögonen på resten av familjen.

– Det är något som är i mitt ansikte hela tiden, varje minut, säger fembarnsmamman från Burundi.

Nu ska hon utvisas.


www.aftonbladet.se/wendwla/aticle5263849.ab


För bara fyra veckor sedan födde Luola sin dotter.

Hon borde stråla av moderskärlek – inte skaka av gråt.

Inte lätt när barnet är resultatet av ständiga våldtäkter.


www.aftonbladet.se/wendela/article5029819.ab


 Soldaterna beordras våldta kvinnor som en del i krigsföringen


FLERA KONFLIKTER MED VÅLDTÄKTER

Asien Japanska soldater våldtog systematiskt kvinnor under andra världskriget. Japanerna tvångsrekryterade tusentals sydkoreanska kvinnor som så kallade trösterskor.

Bosnien Under kriget i Bosnien 1992–95 samlade bosnienserberna ihop muslimska kvinnor i särskilda läger där de våldtogs tills de blev gravida och tvingade att föda förövarnas barn.

Rwanda Under folkmordet i Rwanda 1994 beordrade Hutu-ledarna sina trupper att våldta tutsikvinnor som en del av krigföringen.

Kongo Kinshasa Båda sidor i konflikten i östra Kongo våldtar systematiskt kvinnor ur civilbefolkningen. Ofta inför deras män.


 Mammor är särskilt utsatta i krig och konflikter. Varje dag våldtas, stympas och dödas kvinnor i konfliktområden.


  Under hela maj driver Röda Korset kampanjen Rädda mammorna. Pengarna som samlas in ska ge de utsatta kvinnorna vård och hjälp i sina hemländer, men går också till Röda Korsets behandlingscenter i Sverige.


SÅ KAN DU HJÄLPA!!

Har läst och läst! så nu är jag så jävla förbannad så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!! har skickat ett sms med MAMMA till 72900 kostar 50 kr!


 

sen gick jag in på www.raddamammorna.se och läste ännu mer! där kan du måla världen!! så det gjorde jag naturligtvis!

 välj mellan 25kr 50 kr 100 kr 500 kr eller eget belopp!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emeli - 8 november 2011 00:03

vad tiden går.... ca 27 år sen jag skrev här!     jag är SÅÅÅÅÅ lycklig!! jag har äntligen fått börja jobba i stan igen!! känns fantastiskt bra!!  allt i livet känns  så underbart!   Jobb - äntligen på rätt plats igen Företag - med tanke ...

Av Emeli - 31 augusti 2011 07:54

Då var den underbara semester-resan till cypern slut för denna gång... jobbat två dagar och vardagen är redan här, men det är ju skönt att kunna drömma sig tillbaka till poolen/stranden!! Å vad jag längtar till nästa resa!! Jag å min TB ska ju åka bo...

Av Emeli - 27 juni 2011 05:48

Idag är det första dagen på LÄNGE i sporthallen, få se hur det går!? kan ju typ inget där nu eftersom det var så länge sen, men det ger sig nog! ska iaf bli väldigt roligt och jobba med några av mina skitkollergor igen!   3 veckor i stan, mycket ni...

Av Emeli - 10 juni 2011 21:53

Jag tackar inte nej till detta:   FAN VAD UNDERBART!!!!!!!     LÄNGTAR!!!   ...

Av Emeli - 20 maj 2011 10:48

idag ska jag på hypnos!! det ska bli så spännade och se hur det fungerar och OM det fungerar!!?     Så idag när jag kommer hem efter jobbet är jag som en helt ny bättre människa!       i helgen ska jag städa, packa och ha laga-mat-dag med ...

Ovido - Quiz & Flashcards