Alla inlägg under september 2010

Av Emeli - 29 september 2010 21:04

Har lite funderingar när det gäller bilen...

  

frågan är om jag ska ställa av den under kurs-tiden eller inte?  

för att ha bil är ju otroligt bekvämt, men jääävligt dyrt iaf när jag har N0LL i månaden.... å jag kan ju behöva förflytta mig fort å i tid om jag ska jobba som timvikarie på badet (bor ju i SKOGEN!!!F*CK) å det vore ju synd att missa slantar för att jag inte kan ta mig dit.....

men jag måste först kolla upp hur det går med bussar... sen måste jag ju oxå se hur stor/liten/tung sminkbagen vi "får" (JAG HAR BETALT!!!) är..... för den lär jag ju få kånka på!!  

låna ut bil? let me know!!  

funderingar, funderingar,

men det


SKA GÅ!!! 


Av Emeli - 29 september 2010 11:07

KALLELSE TILL MAKEUPARTISTUTBILDNING  


Du har betalat din slutavgift till Makeupstudions yrkesutbildning till makeupartist och härmed kallas du till din utbildning som börjar kl 09.00 den 25/10 2010.



• Makeupstudion i Stockholm, Hantverkargatan 55, t-bana Rådhuset, tfn: 08-640 79 01

• Makeupstudion i Göteborg, Erik Dahlbergsgatan 3, plan 3, kod 1224, tfn: 031-40 79 01

• Makeupstudion i Malmö, Amiralsgatan 9, tfn: 040-12 10 60

• Makeupstudion i Borlänge, Borganäsvägen 44A, Sveatorget, tfn: 0243-828 90



De första tio lektionerna innehåller enormt mycket teknik och är svåra att ta igen så om du är sjuk när kursen börjar, försök att komma åtminstone på genomgången .

I övrigt hoppas vi att du är laddad för du kommer att få lära dig enormt mycket om makeup! Allt smink ingår i kursavgiften och det enda du behöver ta med dig är:


Papper • penna • inneskor • handduk • kamera (om du har.)

 

 

Varmt välkommen till Makeupstudions yrkesutbildning!



ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad roligt!!!!!!!!!  


är så glad idag!!!

har betalat räkningar (kankse i så glatt....), bakat scones (GOTTS OM F*N) och städat i helvetes-skåpet med matdosor och andra byttor... men nu är det lite ordning igen!!

provade att göra gröt i en termos medan jag sov.... det gick... men kanske inte hela vägen fram.... riskornen var inte helt mjuka, så jag ska prova att låta termosen stå lite längre. Sen vet jag inte om det ska vara "vanligt ris eller gröt ris....? det framgår liksom inte... å inte heller hur mycket det ska vara av allting?! nu använde jag gröt-ris från ICA... å jag tog ca 1 dl gröt-ris och kokade upp 5 dl mjölk....(kankse formycket mjölk? men jag följde anvisningarna på paketet...) å en skvätt socker  å en skvätt sirap! ajja det gick å äta!! 


få se vad jag ska hitta på nu för skoj!?


Tänker på min syster!  



Av Emeli - 27 september 2010 21:00

Vill bara berätta att det går alldeles utmärkt att göra pannkakor på vatten, smakar kanske inte som "riktiga" pannkakor, men det var inte äckligt!!!

  

Ingredienser

Gör så här

Blanda mjöl och salt i en bunke. Vispa i hälften av mjölken/vattnet och vispa till en slät smet. Vispa i resten av mjölken och äggen.
Smält smöret i stekpannan och vispa ner i smeten.
Stek tunna pannkakor av smeten i en stek- eller pannkakspanna.JAG MÅSTE ÖVA PÅ ATT STEKA PANNKAKOR!!!     

Servera med sylt, bär eller frukt.

Av Emeli - 27 september 2010 17:48

Trodde min TB fått en större hjärnblödning igår... för strax innan jag skulle gå å lägga mig så tog jag en titt på datorn och då har han laddad hem "ensam mamma söker"????????????? varför då??? han har väl aldrig visat intresse för det, å inte jag heller för den delen..... men det visade sig att han "måste" ta hem saker så han får ha sitt konto kvar å då var det gratis saker som han kan "dela" med sig av!!!  

Nu står han   och lagar korvstroganoff och jag ska gå ner och slänga i en tvätt, sedan steka lite potatis.... måste ha två matlådor imorn..... blir en sån där härlig aslång dag imorn... 8.00-21.30............   


men idag är det exakt en månad kvar till jag börjar i borlänge!!! åååå vad spännade det ska bli!!!

  

Av Emeli - 24 september 2010 09:11

  

JOHANNA HÄGG

 

  

  

Älskar dig vännen!!  

Hoppas du får en underbar dag!!

 

Ses ikväll!!

 

 

Ikväll ska vi på lite kalasande hemma hos hägg-ägg! ska bli roligt! Ska sen ha med oss "lilla" Wilma-Hilma hem så ska hon sova hos oss!

DET ÄR MYGG-JÄVLAR INNE!! BORDE NI INTE VARA DÖDA/I DVALA/ FÖRFRYSTA NU!!!!????? (blev biten på armen.....) FÖRSVINN!!!

få se om jag ska försöka hälsa på grabbarna-bus   i borlänge i helgen om de är hemma och friska!?

sen måste jag försöka plocka lite svamp, jag vill ha svamp!!

 

igår när pappa var här blev det lyx-köttfärssås (hittade på tasteline, men gjorde lite egna ändringar eftersom allt inte fanns hemma, bytte ut till något liknade istället) EKONOMISKT!!! ;-)

tyckte det blev asgott!!!  

Nu står iaf skåpet där det står!!! Härligt! då var vi på rätt sida lagen igen! ... hihi

Det var en trevlig middag, hoppas det blir fler ggr! träffars ju inte så ofta...  

men det ska vi väl försöka ändra på!  hahaha häxan emeli/jävulen själv!!

HAHAHAHA jagg döööööör av skratt!  

 

nu ska jag käka lite frukost! mitt bröd jag gjorde igår blev riktigt gott!! mums! har fortfarnde inte köpt något bröd! SÅ NÖJD!

få se om svärfar kommer ihåg och lämna nycklen i postlådan eftersom TB lyckades få med sig sin bil nyckel till jobbet! annars kan jag då väl ta bussen in till stan (med rosa himmel-slott gjort av toalett-rullar i famnen, alla skulle älska mig och mitt/wilmas slott  )

 

 

Antingen skall du hålla dig lugn, eller också skall du slå så det känns.

 

Du klår mig och hugger huvudet av mig: du försonar dig med mig - hur skall du sätta huvudet på mig igen?

 

En vän är en som vet allt om dig och ändå tycker om dig.  

 

Det är den som går vilse som finner de nya vägarna.
 

Nackdelen med alla genvägar är att farten blir för hög // förlåt Duvan men den här fick mig att tänka på dig!   älskar dig   genväg kan vara en senväg!  

Av Emeli - 23 september 2010 08:42

idag ska jag "grääääjsa lite....." som bettan skulle ha sagt  

idag kommer pappa   hit och ska skruva fast vapen-skåpet å då ska jag bjuda på lite mat! undra vad jag ska hitta på för gott? har tagit fram köttfärs, men jag kan inte bestämma om jag ska göra paj, lasange, tacos eller kort å gott köttfärssås och spagetti!!? återstår att se!  


jävlar vad jag och vera tjolade igår om både ditt och datt, så härligt att höra att det går bra för chrisse och wille!!   å lilla lukas   han är ju bara åtta veckor den lille parveln!!   moster kommer snart och hälsar på!!!!  det var ju en stund sen vi sågs......  

jag hoppas jag får tillbaka bilen snart så jag kan flänga och fara igen!!! 


Kloka ord att använda sig av... kankse redan idag

 

För att få en vän måste du själv vara en vän

//Vännerna i sjumilaskogen

 

Du kan inte alltid stanna i ditt eget hörn av skogen och vänta på att andra ska komma till dig. Du måste gå till dem ibland

// Nalle Puh

 

Går en sol ned för dig

Stå inte och se mot väster

Se mot öster

 

Varje morgon har vi en möjlighet att börja om och
reparera gårdagens misstag – tidvattnet sopar varje dag stranden ren på nytt
.


Tycker du att alla ser sura ut?   

Ställ dig på huvudet!   


 

 

    

 

Av Emeli - 22 september 2010 12:34

Är så nöjd med mig själv idag!!! har tvättat, kört diskmaskiner, lagat kassler- låda med banan, tagit en mini-promenad, handlat, varit på banken å betalat kurs-avgiften (åååå vad roligt det ska bli och prova något nytt!!  ) och gjort en deg som står och jäser i kylen(?) som jag ska grädda imorgon! spännande spännande!!  

     

ska snart hoppa i duschen och fixa make-up"en" och håret innan jobbet!


pratat lite med syster jenny!  hoppas pojkarna kryrar på sig snart!!

å igår hade jag ett kanske inte så roligt samtal med vera  , men vi stöttar varandra och vi finns för varandra!!

¸.•*¨*•☆ är så glad att jag har mina systrar som alltid finns där¸.•*¨*•☆

å till er andra kan jag bara säga!! SLAPPNA AV FÖR FAN!!!! blir så förbannad på ert jävla hat!!! Vad fan har jag gjort er???? jag lever mitt liv och då kan väl ni leva ert  liv!??! jag fyller mitt liv med det jag uppskattar och värderar! att bli kallad lögnare är inget jag värderar och jag tänker inte ta NÅGON skit från NÅN!! 

Jag har hur mycket folk som älskar mig precis för den jag är och som jag vet att de ställer upp till 200% för mig! att veta att man är älskad är det finste som finns!  

att straffa och bli sur på andra för att hatet för mig finns tycker jag är extremt oproffsigt!!

Jag råkade finnas till och kan inte det accepteras så är det INTE MITT PROBLEM!!

Jag tänker knata många mil här på jorden med ett leende på läppanra, älska de som är värda att älskas, skratta många skratt, träffa underbara människor och leva fullt ut! För jag andas, därför finns jag!!  

 

är sanningen jobbig att ta? hmmm... det är INTE HELLER MITT PROBLEM!!!

 

uppmanar alla att sprida postivitet!      

 

så trött på sura, bittra männsiskor som inte ens kan försöka njuta av livet lite grann.... energi-tjuvar är vad ni är!!!  

 

"Jag behöver inte gå någon kurs i positivt tänkande jag har redan en positiv inställning till all jävla skit"

 

"Jag är inte okej, du är inte okej och det är okej"

 

Ta ingen skit!!!





Av Emeli - 17 september 2010 09:56

Nu står pajen i ugnen och gottar till sig!! har gjort köttfärssås och en bacon-röra!! SÅÅÅ skönt med massa mat i frysen!!

Bara jag blir ledig ska jag testa och göra en deg som ska jäsa under natten i kylen, då ska det tydligen bli förbannat gott bröd!!  

Har inte köpt bröd på ca två veckor, är väldigt nöjd med min insats!  å så ska det fortsätta!!!


Om ni ska till ullared och shoppa så ska jag ge ett tips till de som gillar smink och inte är rädda för att använda lite färg!!! Den här kostar 169:- (tror jag, har ju slängt kvittot.....IDIOT!) tycker det är helt okay ögon-skuggor!

   


RIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIING!!

nu är pajen klar!!! ska hoppa in i duschen och göra mig klar för jobbet! 12.45 -20.30 sen helgen 8-30-17-30 lördag och  söndag.... sen är det bara måndag, tisdag och onsdag kvar...... åååå vad jag vill att det ska bli torsdag!!  


Kloka ord att använda sig av idag om livet känns lite jobbigt....

 

Ju större motstånd vi stöter på,

desto mer energi utvecklar vi för att ta oss igenom


Ovido - Quiz & Flashcards