Alla inlägg under oktober 2010

Av Emeli - 20 oktober 2010 13:52


Det känns som det är lite rörigt runt omkring mig just nu....  

  

känner mig förvirrad och vet inte vart jag ska börjar!?

men nu är det jobb, sen har jag hela morgondagen på mig att fokusera och göra något åt all röra omkring mig!! 


Men bara jag kommer ihåg att ANDAS...  

Av Emeli - 10 oktober 2010 09:03

herregud så det ser ut här hemma....   KATASTROFOMRÅDE!!!

 bara jag fått unnan det jag kört hem nu, så är det bara ca 10 kartonger till!!!

men sen när det är ur-rensat och klart behövs det inte göras på ett bra tag igen!!  


nu ska jag packa allt som ska med till Tansen!

kaoset lämnar jag till min underbara man, han kan leva i skiten!!  

en veckas älgjakt! frisk luft, varm choklad, elda i öppen-spis å på passet, stå å frysa och hoppas på att vi ska sluta för dan och bli uppkäkad av vargar! det är grejjer det!   


ser framemot älgjakten 2010  

Av Emeli - 7 oktober 2010 10:01

JAG!!

jag måste verkligen ut ur min bittar, negativa och deppiga fack som jag tyvärr råkat fastna i......

så nu är det höst-städning som gäller på alla plan!!! å hur ska jag börja när jag inte vet hur det ska gå till???

eftersom det finns saker som jag inte verkar kunna göra något åt så lägger jag de saker på hyllan.... det som inte går att påverka eller det jag försökt påverka och kört fast, det lägger jag ner för tillfället!!

Det finns de som säger att man ska blicka framåt.... men om man inte ser något framför sig; vad ska man då titta på?  


Jag ska blocka fram allt som är positivt, fylla med mig positiva tankar och umgås med de som fyller mig med glädje och ger mig energi!

Jag ska rensa ur bland alla saker, göra hemmet mer harmoniskt!

Jag ska komma på vad jag vill i framtiden, försöka se något i grummlet där framme. jag ska se något så klart att det inte är några tvivel om vad det är!

å fram till dess ska jag fokusera på att bara göra sånt jag mår bra av! jag börjar snart något helt nytt och spännande. det ska bli kul samtidigt som det känns väldigt skrämmande, men det är nog bra!?  

förändring! härligt med förändring!!!  

Positiva tankar, bort med allt som får mig att må dåligt!!

  

det är höst och jag älskar hösten så nu ska jag njuta av den!!

drar till skogen nu och kollar över passen och andas den friska luften och ska räkna alla färger jag ser! det regnar, men det gör inget, för jag är positiv nu!!!  

  

Av Emeli - 4 oktober 2010 19:09

Fem tecken

1. Du gruvar dig för att gå till jobbet.
Hur du känner dig när du går till jobbet varje dag kan säga en hel del om huruvida jobbet är rätt för dig, säger Andrea Kay, karriärkonsult och författare till Life’s a Bitch and Then You Change Careers. Vaknar du upp på morgonen och fasar för att lämna hemmet och gå till kontoret? Även om du inte förväntas hoppa jämfota av entusiasm varje måndag morgon, så är konstant jobbrelaterad ångest en viktig signal om att du är på fel plats.

2. Du finner inte nöje i dina dagliga arbetsuppgifter.
Inget jobb är kul varje dag, men du bör känna någon tillfredsställelse i dina dagliga arbetsuppgifter. Enligt Kays är det viktigt att undersöka de typiska arbetsuppgifterna i ditt jobb för att bedöma om det passar dig.

De saker du gör varje dag bör motsvara dina starka sidor som är det du tycker om att göra och gör bra, säger Kays. Om du till exempel är lyckligast när du är bland människor och kommunicerar med dem, kommer du antagligen inte att trivas med att arbeta med siffror och kalkylblad hela dagarna.

3. Du trivs inte med företagskulturen och miljön.
Vissa människor förnekar betydelsen av en kultur på arbetsplatsen, men den kan ha en dramatisk effekt på ditt allmänna välbefinnande och din framgång. Enligt Kay måste du fråga dig om du trivs med företagets värderingar. Stämmer de med dina egna?

Dessutom kan arbetsmiljön vara ytterligare en viktig faktor när det gäller att avgöra om ett arbete uppfyller dina behov. Om du till exempel älskar att tillbringa all din tid utomhus kanske du inte trivs med att sitta bakom ett skrivbord hela dagarna.

4. Din relation till chefen är turbulent.
Problem med chefen är den vanligaste orsaken till att människor lämnar sina jobb och relationen arbetstagare/arbetsgivare är mycket viktig för hur man trivs med arbetet i stort. ”Definiera vad som vore en idealisk relation med din chef så att du kan ta initiativ till att hjälpa till att skapa den eller så att du vet vad du ska leta efter”, säger Kays. Tycker du till exempel om att arbeta i nära samarbete med någon eller skulle du hellre arbeta för någon som är en bit ifrån? Först när du kommit fram till vad som är idealiskt för dig kan du bedöma om relationen lever upp till det.

5. Du ser inga möjligheter till avancemang eller förbättring.
Om ditt företag inte lägger vikt vid utbildning i jobbet och utveckling i yrket kan detta vara en anledning till oro. Och om du suttit fast i samma jobb i flera år och har en önskan att avancera men inte ges möjlighet till det, kanske du vill omvärdera din situation.

Jag är SÅ trött på mitt jobb just nu så jag är kanske är den lyckligaste(?) som vet att jag snart slipper det i 3 månader!!!!   det är så mycket j*vla snack så jag får hjärnblödning!  det är så, nej det är så, nej men nu gör vi sä här!! jag har god lust att säga "-ja, men jag är så jävla nöjd med allt så nu slipper ni krångla... jag käkar  tabletter och hoppas på att jag får en psykolog att gå till snart så kan då jag jobba!!  så gärna så!!! jag älskar tristessen och jag bara älskar mitt schema!!!" nä men vad sa jag!!!???! SÅ FÅR MAN INTE SÄGA! MAN SKA VARA NÖJD ATT MAN HAR ETT JOBB!!! ja självklart! men är ni inte beredd att byta schema och ställe så HÅLL BARA KÄFT!!!!!!!!!!!!!!!!  

nu har jag fått nog!!!!!!! ( jag skriver istället för att skrika på min älskade man som får ta all skit när jag mår dåligt)

 

Tips på hur man kan vända den negativa spiralen eller åtminstone hålla hakan ovanför vattenytan. TACK!

Av Emeli - 3 oktober 2010 18:08

hur kommer det sig att man kan vara på skitdåligt humör och vara totalt j*vla förbannad utan att vet vad som är fel?? så är det för mig nu! jag är arg, förbannad som f*n, men jag vet inte varför!? jag vet inte vad jag är arg på!!? jag vill skrika, riva eller kasta sönder något!!!!   


men jag låter bli.....

jag andas in djupt genom näsan.... sedan ut genom munnen......å så sätter jag mig i soffan och käkar tacos mad min TB  

Ovido - Quiz & Flashcards