Alla inlägg under mars 2011

Av Emeli - 8 mars 2011 07:48

Bjud mig inte på godis, fikabröd, alkohol, socker, läsk, chips, ostkrokar, glass, saft eller andra söta, goda saker!


Från och med idag så kommer jag inte äta ovanstående under en längre tid få se om mitt sockervärde kan bli bättre (långtids-socker)

Ja... nu har det gått så långt att jag är i riskzonen att utveckla diabetes...

toppen emeli, bra jobbet...

men det är ingen fara på taket än, men kanske dax att börja äta lite hälsosamt och göra något åt saken!! Nu kör vi!!   

ska jag ha något gott så äter jag bär och ska jag verkligen festa till det så ska jag poppa popcorn!  


har lite lätt träningsvärk idag!! jag gillare!   (kan typ inte stå rakt;-))

det är skönt att jag tagit mitt förnuft till fånga och tagit mig till spinnigen igen!!


idag börjar jag 10.30-21.30 så det är bara att försöka slå ihjäl dagen så fort dom möjligt!



Fukost! idag ska jag koka lite gröt!!





Av Emeli - 4 mars 2011 08:10

God morgon!!!

  

Vaknade mycket tidigt! myste lite soffan med TB innan han åkte till jobbet, sedan satte jag igång att baka frukostbröd! skönt att ha hemma!

Idag jobbar   jag kort dag!!! DET ÄT OTROLIGT SKÖNT!!!  


Igår var vi in till resebyrån, få se om vi ska vara lite wild and crazy och ta en sista minuten när det närmar sig! men vi får se.... nånstans blir det iaf!


Ska försöka åka till stugan nästa helg, skulla vara så mysigt och åka dit och mysa framför brasan! ska försöka lura dit min systrar å alla barn!   grilla korv och leka i snön!  ska ringa och höra och PLANERA! I TID!!! så vi får se... annars blir det bara jag å älskling!  


snart  är brödet klart!!  Gilla

Av Emeli - 3 mars 2011 07:21

  

Av Emeli - 2 mars 2011 08:14

åååå vad jag vill åka utomlands!!!

längtar SÅÅÅ!

Jag och TB satt här om kvällen och planerade och tittade på länder, hotell och allt annat som hör resan till! kom inte fram till så mycket, mer än att vi SKA åka någonstans, det får gärna vara en billig resa(billigt att leva, om vi inte tar all inclusive) men finare hotell, 2 veckor i solen och ganska nära havet!


Viktigt för mig/detta ska finnas:

  • Pool
  • Ac
  • hav inom rimligt avstånd
  • Shopping/marknad i närheten
  • all inclusive är ett plus, men då vill jag ha ett fräscht hotell!    
  • Blev lite besatt av snorkling när vi var i cypern så jag vill hemskt gärna att det är snorkvänligt!     å vad roooligt, jag vill nu nu nu nu nu NU!

Ja, Tack!  



vi ska in på resebyrån imorn och höra vad de har att erbjuda!!!  


jobb idag 14.30-20.30 NICE

kollar lite på VAKNA! medans jag bloggar och när det är slut ska jag köra iväg skräp till återvinnigen och sedan panta så vi får fler tior!!

Krämig kyckling står på menyn.... måste ta fram kyckling!


FRUKOST!!!!!!!!!!!!!!!  







Ovido - Quiz & Flashcards