Direktlänk till inlägg 1 september 2010

Spartips!?

Av Emeli - 1 september 2010 22:04

Jag  är så glad att jag var sjukskriven och fick tänka igenom både det ena och det andra! sen kan jag inte beskriva med ord hur fantastiskt bra jag mår när jag får vara i stan och jobba!!!  

Har iaf bestämt mig att utbilda mig till make up artist!! ska bli SÅ roligt!!

   Men det kommer bli både tufft och lite krisigt ekonomiskt.... men jag har gett mig fan på att jag ska klara det!! Har redan satt igång med mitt OTROLIGT ekonomiska  liv!!

Börjar utbildningen 25 okt!

nu jobbar jag i stan fram till 19 sept sen blir jag i "berget" fram till jag börjar 11 veckors-kursen! men det är ju lite älg-jakt å sånt som drygar ut oktober-månad!  SE UPP I SKOGEN 11-15 okt


Jag har som sagt börjat ett ekonomiskt liv (HOST)

så därför har jag sökt och letat efter spartips på alla håll och kanter! 

Detta har jag snappat upp: (det mesta är ju ganska självklart om man tänker efter...)

  • ät av det som redan finns hemma (tasteline.com is the shit)
  • gör stor kok (har läst på ett ställe att man sparar in 12 000 kr per år om man lagar mat hemma och tar med i matlåda nästa dag till jobbet. men på det andra stället stod det 24 000!!! i vilket fall som helst är det billigare att laga själv!!)
  • Baka själv (finns massa snabba och lätta recept som man bara slänger ner en deg-klumpen i en långpanna och gräddar i 15-20 min)
  • Leta efter extrapriser (bli pris-medveten) reklam? JA, tack!
  • Willys! jag säger bara Willys!  
  • Eldordo, Euro Shopper, willys egna what the f*ck allt går att äta! jag har en "egen" teori när det gäller billig mat! -Antingen äter du upp pengarna eller så göra du nått roligt för dem istället!!! sen är det faktiskt vissa saker jag har provat av dessa billiga märken å upptäckt att " detta funkar inte!!"
  • Dela på disk-tabletterna, de räcker dubbelt så länge å oftast blir disken ren ändå. ( men tydligen är det billigare med pulever, MEN då måste man vara duktig på att dosera)
  • Klipp upp tankrämstuben, yoghurten, ketchupen, "skönhets"-krämer det finns alltid lite kvar som gör att det räcker längre!
  • Bilboteket har ofta filmer som man kan låna lite billigare än på videobutiken (heter det VIDEObutik nu förtiden??? aja ni fattar  )

Det var några smarta (tycker jag) spartips!

  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emeli - 8 november 2011 00:03

vad tiden går.... ca 27 år sen jag skrev här!     jag är SÅÅÅÅÅ lycklig!! jag har äntligen fått börja jobba i stan igen!! känns fantastiskt bra!!  allt i livet känns  så underbart!   Jobb - äntligen på rätt plats igen Företag - med tanke ...

Av Emeli - 31 augusti 2011 07:54

Då var den underbara semester-resan till cypern slut för denna gång... jobbat två dagar och vardagen är redan här, men det är ju skönt att kunna drömma sig tillbaka till poolen/stranden!! Å vad jag längtar till nästa resa!! Jag å min TB ska ju åka bo...

Av Emeli - 27 juni 2011 05:48

Idag är det första dagen på LÄNGE i sporthallen, få se hur det går!? kan ju typ inget där nu eftersom det var så länge sen, men det ger sig nog! ska iaf bli väldigt roligt och jobba med några av mina skitkollergor igen!   3 veckor i stan, mycket ni...

Av Emeli - 10 juni 2011 21:53

Jag tackar inte nej till detta:   FAN VAD UNDERBART!!!!!!!     LÄNGTAR!!!   ...

Av Emeli - 20 maj 2011 10:48

idag ska jag på hypnos!! det ska bli så spännade och se hur det fungerar och OM det fungerar!!?     Så idag när jag kommer hem efter jobbet är jag som en helt ny bättre människa!       i helgen ska jag städa, packa och ha laga-mat-dag med ...

Ovido - Quiz & Flashcards