Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Lyckad loppis!!

Av Emeli - 5 september 2010 08:57

Det var fantastiskt väder och jag och kicki rockar på loppis!!!  

vi sålade för ca 900 kr var!! så jävla nice!!

det var riktigt mysigt att stå och sälja saker bara man väl hade fått allt på plats! (men vädret gjorde nog det mesta!) å fan va trångt det var på bordet i början!

ska försöka göra en liten hörna med loppis-saker i källaren; för då är allt packat och klart till nästa gång, för fler ggr ska det bli!!  


loppis-tips:

  • Ha med 1 lr 2 stolar (efter några timmar är det lite jobbigt åt fötter och ben)
  • Ha med matsäck (vi hade pastasallad, vatten, saft och en påse FRASSE)
  • Kom ihåg glas, bestick och tallrikar att äta med.
  • Ha en rulle med påsar så "kunden" slipper hålla saken/sakerna i handen hela dagen (då kanske de går hem och inte handlar nå mer....)
  • Ha med nå papper som man kan slå in porslin, glas och annat ömtåligt! (De frågade efter det flera ggr och vi hade naturligtvis inget.... slutade med att vi hittade en toarulle i en av våra bilar som vi fick använda...!)
  • Ha med sax, tejp, snöre, tomma prislappa, penna, säkerhets nålar, lakan/stor duk, ett litet bord eller använd en tom kartong som man kan ställa saker på framför om bordet inte räcker till, en klädställning om man har kläder eller annat som kan hängas.
  • Använd själva tätlet om man står under ett sånt till att hänga saker på.
  • Folk köper verkligen allt, så ta med allt! (typ) sälj gärna vantar om det är lite kyligt på morgonen som det var på oss, det var många som frågade!!  
  • Ändra priset under dagen om ni märker att folk inte ens tittar åt sakerna och om ni vill det så klart!
  • Ha med något att ha pengarna i och VÄXEL!

Hoppas ni får en lika lyckad och trevlig dag som oss!  

  


En hel dag att slå ihjäl,guuu va skönt! undra vad jag ska hitta på?

ska iaf slänga i en tvätt och ha ner loppis-sakerna i källaren!


 
 
Ingen bild

Sofia

5 september 2010 09:52

Åh, va roligt att sälja på loppis!var ni på hammarbacken?där har jag o Elin N stått o sålt när vi var typ 10 =) vi fick också bar med pengar, men det roligaste är ända alla kufar man träffar där, folk som vill pruta på 5 kr-grejer liksom =) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emeli - 8 november 2011 00:03

vad tiden går.... ca 27 år sen jag skrev här!     jag är SÅÅÅÅÅ lycklig!! jag har äntligen fått börja jobba i stan igen!! känns fantastiskt bra!!  allt i livet känns  så underbart!   Jobb - äntligen på rätt plats igen Företag - med tanke ...

Av Emeli - 31 augusti 2011 07:54

Då var den underbara semester-resan till cypern slut för denna gång... jobbat två dagar och vardagen är redan här, men det är ju skönt att kunna drömma sig tillbaka till poolen/stranden!! Å vad jag längtar till nästa resa!! Jag å min TB ska ju åka bo...

Av Emeli - 27 juni 2011 05:48

Idag är det första dagen på LÄNGE i sporthallen, få se hur det går!? kan ju typ inget där nu eftersom det var så länge sen, men det ger sig nog! ska iaf bli väldigt roligt och jobba med några av mina skitkollergor igen!   3 veckor i stan, mycket ni...

Av Emeli - 10 juni 2011 21:53

Jag tackar inte nej till detta:   FAN VAD UNDERBART!!!!!!!     LÄNGTAR!!!   ...

Av Emeli - 20 maj 2011 10:48

idag ska jag på hypnos!! det ska bli så spännade och se hur det fungerar och OM det fungerar!!?     Så idag när jag kommer hem efter jobbet är jag som en helt ny bättre människa!       i helgen ska jag städa, packa och ha laga-mat-dag med ...

Ovido - Quiz & Flashcards