Alla inlägg under april 2009

Av Emeli - 2 april 2009 18:23

har städat och greeejsat (jag kommer från grängesberg hihi) hela dan!! duktig som fan!! tillochmed påskpyntat, vet inte när jag gjorde det sist??

nu är tb hemma och hjälper mig med den sista städningen! ska laga mat och baka LCHF-bröd, ska bli intressant!!

seriöst eller vad??

hahaha det är fjäder på vädergubben!!=) humååår!

Av Emeli - 2 april 2009 09:53

igår längtade jag så otroligt mycket att få åka hem från mitt jobb! var så uttråkad och ville bara hem hem hem hem iaf där ifrån! stängningsdax: YES!!! städade och ordnade allt så som det ska vara, böt om och gick till min bil! äntligen äntligen få åka HEM!! men va händer????? bil jävulen startar inte!!! fick då förklaringen på de små tickande ljuden jag hörde från motorhuven när jag öpnnade dörren ticki-tick ticki-tick, hade jag inte glömt lamprna på!!!! fan detta händer inte mig hinner jag tänka 127 ggr!!! ringer olika samtal, jag behöver en annan bil för att få ström... ringer kicki, hon och gustav kommer! jag står och fryser, ringer till slut de å frågar om de inte hittar till grängesberg?? men då dök de upp bakom byggnaderna!=) krånglar i 125 år med startkablana, händer typ inget..... men va fan!! provar dra igång bilen... inget händer!! helt ärligt vad är det för fel??? vad gör jag/vi? men sen kommer det en karl med en väldigt skrotig bil som låter nå så förfärligt! kicki frågar om han kan nått om bilar, å det såg vi att han kunde!=) hahaha vi hade varit hel nojjiga med startkablarna eftersom vi inte kan och är rädda att få ström i oss. Men han röck tag i kablarna och det gnistrade hejvilt!!=) vi hade gjort typ rätt, men min bil behövde laddas länge, sen skulle vi prova dra igång den!!  OCH DET GICK!!!  jag smällde igen min dörr hemma typ halv tolv något trött och irriterad men ändå lycklig över att bilen var igång och att jag har sånna vänner som alltid ställer upp och medmänniskor som vågar hjälpa andra!! tack så mycket!!

Av Emeli - 1 april 2009 18:32

Inatt sov jag hos Duvan, slutade så sent och jag hade lovat att följa med till lasarettet. Hon skulle kolla sina öron. Efter den lilla trippen hos doktorn åkte vi och hämtade sjökvist, numera hägg jag vet!:-) snacka skit och åt god mat! Nice nice! Tog en promenad på stan, beställde brynfärgning och plockning samtidigt som hägg! Vi måste ju använda våra presentkort! Hittade en vår jacka på lindex för 499 kr! Skönt att slippa släpa på vinterjackan i Estokolmo i helgen! För varm att ha på och för tung för att bäras! Nu är jag på jobbet och trökar, idag var det då så hysteriskt tråkigt att jobba... Vet inte varför? Vill bara hem! Jag springer runt och får spatt om livet inte är ett kul kalas! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards